Chức danh/Vị trí: Logistics/ Purchasing

avatar

Đào Thùy Trang

Ngày sinh: 01-08-1990

Giới tính: Nữ - Độc thân

Quốc gia: Viet Nam

Điện thoại: 0933749417

Địa chỉ: 523 Đỗ Xuân Hợp, Hồ Chí Minh

Email: daothuytrang90@gmail.com

Thông tin nghề nghiệp
5 năm
Nhân viên
Đại học
English - Cao cấp
Nhân viên
Kho vận / Vật tư, Thu mua / Bán, Xuất nhập khẩu
Thỏa thuận
Hồ Chí Minh
Nhân viên chính thức
30/08/2017
Mục tiêu nghề nghiệp

- A proactive, self-motivated, hard-working operation senior staff with good communication skills and working experiences in Logistics & Purchasing.

- Currently seeking a new professional challenge where I can show all my skills, I am certain to quickly establish myself as a valuable member of any organization that I join.

Kinh nghiệm làm việc

Công ty đã từng làm việc

Terumo BCT Co., Ltd

* Procurement staff

- Receiving orders from other departments (QC, ME, PE, HR...).
- Sourcing suppliers, signing NDA & CAF.
- Getting quotations from different suppliers & making comparison.
- Making approval for the best supplier & creating vendor code on SAP system.
- Coordinating with logistics team to do customs for the shipment.
- Issuing PO & sending to supplier for confirmation.
- Following up the PO until the shipment arrived at warehouse.
- Supporting accounting team to make payment for vendors on time.
- Evaluating suppliers’ performance quarterly.
- Most steps are carried out on SAP system.

Samsung SDS GSCL Viet Nam Co., Ltd

* Operation senior staff

- Contacting purchasers & following up the air/sea shipments from POL to POD.
- Contacting the pricing team in RHQ for the bidding rate and rate out of contract.
- Working jobs on system (Cello, SAP) & negotiating with vendors for picking up the cargo.
- Following production plan & controlling booking to make sure stuffing plan on time.
- Supporting trucking team to work with carriers & depot about container issues to make sure container gate in factory in time.
- Following optimal carrier to get KPI & saving cost.
- Working with related departments to arrange vessel to get on time delivery.
- Billing AR/AP & cooperating with accounting for smooth payment.
- Reporting the volume & KPI directly to RHQ.
- Checking Dem, Det, Storage charge & repair fee monthly.
- Checking delay, ETD & ETA from POL to POD.
- Getting training from overseas in Korea.
- Supporting HR department & other administrative tasks required.

Toan Dac Loc Co., Ltd

* Purchasing and customs staff

- Sourcing products to meet price target & quality standards.
- Contacting, negotiating & managing foreign suppliers.
- Coordinating with other teams (marketing, sales team) to understand customers ’requirements & to make the projects run smoothly.
- Issuing PO & preparing contracts to suppliers.
- Managing the inventory to minimize cost.
- Placing order & making payment for the suppliers.
- Checking documents: Contract, Invoice, Packing List, Bill...
- Issuing customs declaration for air/sea shipments and picking up the cargoes.
- Other jobs assigned by director.

Kỹ năng chuyên môn

WORKBANK.VN - Ngân hàng việc làm trực tuyến hàng đầu Việt Nam, luôn cập nhật thông tin việc làm mới nhất trên toàn quốc, được thành lập năm 2008.

Giới thiệu
Thỏa thuận sử dụng
Quy chế hoạt động
Chính sách bảo mật thông tin
Cơ chế giải quyết tranh chấp

Liên hệ

Phone:
(08) 6264 9264 / 54052 777
Email:
support@workbank.vn
Địa chỉ:
Xem bản đồ
Trợ giúp

Copyright © by WORKBANK.VN. All right reserved. Giấy tiếp nhận: 246/PTTH&TTĐT của Cục PTTH-TTĐT cấp ngày 7/11/2008.

Công Ty Cổ Phần Truyền Thông Phan Quang - GPKD: 0303685627 - Do Sở Kế hoạch và Đầu tư TP.HCM - Cấp ngày: 10/03/2005

Trụ sở: 343/42 Sư Vạn Hạnh, Phường 12, Quận 10, TP. HCM - Điện thoại: (08) 62649264 - (08)54052777